top of page

בני נוער? רוצים הצלחה בגיבושים, ימים סיירות ויחידות מובחרות? אתם חייבים לקרוא את זה

במאמר הבא נציג את המרכיב המהותי שחסר להמון מלש"בים שרוצים להגיע ליחידות המובחרות.

בני נוער? רוצים הצלחה בגיבושים, ימים סיירות ויחידות מובחרות? אתם חייבים לקרוא את זה

כשמדברים על מיונים ותהליכי הכנה ליחידות ומיונים, זכיתי בפרספקטיבה מיוחדת. בהתעסקות הצבאית שלי כיום, ביום אחד יוצא לי לראות מלש"בים אשר מכינים את עצמם ליחידות המובחרות, ובאותו יום אני יכול להגיע ולהעביר הרצאה באותה יחידה שבני הנוער שואפים להגיע אליה.


הפרספקטיבה הכפולה הזאת מדגישה לי מספר דברים שהמלש"בים לא מספיק מבינים


כדי להגיע ליחידות המובחרות ולעבור את המיונים, לא מספיק להיות בכושר. נדרש אופי המתאים ליחידה. כשאתם מצטרפים ליחידה מובחרת, אתם בעצם מתחייבים ליחידה לבצע את כל המשימות שלה בצורה טובה ביותר. כשהיחידה מקבלת אתכם, היא מראה לכם שהיא סומכת עליכם לבצע את המשימות האלו.


כשמסתכלים על המלש"בים במיונים ומסלול, השאלה שמנחה את המגבים / אנשי ההכשרה היא "האם אפשר לסמוך עליו בפעילות מבצעית?"


כל תהליך ההכנה שלכם נועדה להפוך את עצמכם לסוג האדם שיכול להוכיח שאפשר לסמוך עליו בפעילות מבצעית.

המטרה היא לא הגיבוש! המטרה היא האופי יחד עם המסוגלות לבצע את המשימות!


כיום, רוב המלש"בים מתמקדים באימוני כושר קרבי. אימוני הכושר הקרבי שמכבדים את עצמם, אפילו משלבים בה מספר אימוני קרב מגע. אבל האם זה מספיק? האם מספר בודד של אימוני קרב מגע מספיקים כדי להפוך אתכם ללוחמים?


כמדריך קרב מגע, וגם כמדריך כושר קרבי, כבר שנים שאני רואה שהמתאמנים שמגיעים הכי מוכנים לשירות הצבאי הם המתאמנים שמגיעים מהקרב מגע. כן.. אימוני קרב מגע בהדרכה נכונה יכינו אתכם לצבא הרבה יותר מכושר קרבי. מדוע?


רוב מוחלט של קבוצות הכושר קרבי מתמקדים בהכנה פיזית למיונים. המטרה שלהם היא שתצליחו לבצע את האקטים. הנקודה שלא מדברים עליה היא שהמטרה של האקטים האלו היא לבחון את תכונות הלוחם שלכם! אם כך, למה לא לפתח בצורה ישירה את תכונות הלוחם שלכם? 


באימוני קרב מגע של בית הספר לקרב מגע והגנה עצמית iKravMaga, מתאמנים שמיעדים את עצמם לשירות ביחידות המובחרות הקרביות משלבים בין אימוני קרב מגע קבועים ואימוני כושר קרבי ספציפיים.


באימוני הקרב מגע, אתם מפתחים את עצמכם כלוחמים. אתם לומדים מה זה לחימה, אתם לומדים איך להתמודד עם לחץ, עם פחד, עם כאב. אתם לא רק לומדים להיות מהירים, אתם גם מבינים ברמה האישיותית למה חשוב להיות מהירים.


כשאתם מתאמנים בקרב מגע, תהליך ההתפתחות שאתם עוברים ממקדת אתכם ללחימה. וכאשר מתאמנים רק בכושר קרבי, תהליך ההתפתחות שאתם עוברים ממוקדת לאקטים של הגיבושים.


זכיתי להוביל את בית הספר לקרב מגע iKravMaga עם חבר, שותף, מאמן ומורה שצועד איתי המון שנים - אביעד סגל. אביעד הוא אדם מיוחד, אם הישגים מרשימים והשפעה משמעותית על ביטחון המדינה אבל שבוחר לא לדבר עליהם. אחד התרומות המשמעותיות של אביעד לביטחון המדינה הייתה כשהיה איש הכשרות בסיירת מטכ"ל אשר בנה והטמיע את מערך הקרב מגע של היחידה. בשנים שהיה שם, שמעתי אותו אומר לא פעם שאחוז הלוחמים ביחידה שהגיעו מכושר קרבי הוא נמוך מאוד.


כמה שנים אח"כ, שיצא לי להעביר הרצאה מול צוות ביחידה, שאלתי את אותם את אותה שאלה.. הייתי סקרן.. ביקשתי מכל מי שהתאמן בכושר קרבי להרים יד. לא הרבה השתנה.. פחות מ-30%מחברי הצוות הרימו יד.


איך זה? איך זה שביחידה המובחרת ביותר, פחות מ-30% מהלוחמים התאמנו בכושר קרבי? מעניין לא?


בשיווק של אימוני הכושר הקרבי הפכו את המושג "אימונים ספציפיים" למושג חשוב ומשמעותי. ואני מסכים איתו. אבל, אני לא מסכים למה שרוב המלש"בים וקבוצות הכושר קרבי מגדירים כספציפי. אם אתם מתמקדים רק בהכנה לאקטים של המיונים, אתם לא תהיו מוכנים באמת. אולי תהיו בין הראשונים בסדרי הגעה, אבל לא תראו להם שאתם סוג האדם שהם צריכים.


כדי להגיע ליחידות המובחרות, אתם חייבים לפתח את האופי שלכם. אתם חייבים להיות לוחמים. אתם חייבים להיות סוג האנשים שהם יכולים לסמוך עליהם.


באימוני קרב מגע וכושר קרבי של בית הספר לקרב מגע iKravMaga, בנינו עבורכם מערך אימונים מיוחד שבונה אתכם ללוחמים, יחד עם הכנה ספציפית למיונים.


או כמו שמספר בוגרים שמשרתים ביחידות המובחרות בצה"ל אמרו "ברגעים הכי קשים במסלול, נזכרתי באיך שהתנהלנו באימוני קרב מגע וידעתי בדיוק מה ואיך אני צריך להיות."


אם אתם רציניים לגבי ההכנה שלכם, אתם חייבים לעצמכם להגיע לפחות לאימון ניסיון.


לחצו כאן כדי להשאיר פרטים כדי שנחזור אליכם לתאם אימון ניסיון


המאמר נכתב ע"י אמציה פנסטרהיים, מדריך כושר קרבי, מאמן מנטלי להצלחה צבאית, ומרצה בצה"ל למצוינות ומנהיגות צבאית באישור בית הספר למנהיגות צבאית של חיל החינוך

אודות בית הספר לקרב מגע
iKravMaga

I-KRAVMAGA הוא ביה"ס הגדול בישראל לקרב מגע. אשר מספק חוגי קרב מגע לילדים, חוגי קרב מגע לילדות, חוגי קרב מגע לנוער, חוגי קרב מגע לנערות, חוגי קרב מגע לבוגרים, חוגי קרב מגע לנשים, קורסי קרב מגע, קורסי הדרכה, ועוד..

 

בית הספר נוסד על ידי ד"ר אביעד סגל, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בקרב מגע, שבמהלכם כיהן במשך 6 שנים כיועץ למשרד הבטחון, בהן עסק בתכנון והטמעת תוכנית הכשרה ליחידת עילית, עמה זכה באליפות צה"ל. לאחרונה היה שותף ליצירת הבול הרשמי של מדינת ישראל אודות קרב מגע.

המדריך הראשי של ביה"ס הינו אמציה פנסטרהיים, בעל חגורה שחורה - דאן 3, מומחה להדרכה אזרחית , בוגר יחידה מובחרת, מנחה ומאמן להעצמה, חוסן, ביטחון עצמי, ומנהיגות בקרב ילדים ונוער. 

bottom of page