top of page

איך לגרום לילד שלי להתמיד בחוג?

במאמר זה נציג מספר המלצות במטרה לעזור לך, לעזור לילד שלך להתמיד בחוגים

איך לגרום לילד שלי להתמיד בחוג?

חוגים יכולים להיות המקום הטוב ביותר להתפתחות אישית וערכית של הילדים בשל החיבור האישי לנושא האימון. בחוגי קרב מגע לילדים של בית הספר לקרב מגע והגנה עצמית iKravMaga, הילדים זוכים ללמוד את הכלים הטובים ביותר להגנה עצמית, בו זמנית שהם עוברים תהליך התפתחותי בהיבט הפיזי, קוגניטיבי ואישיותי.


תחילת האימונים עבור הילדים היא תמיד כיפית. ההתחלה החדשה, עצם זה שהכול חדש להם, מייצר המון מוטיבציה. זה שלב הירח דבש:)


אם זאת, אחרי חודשיים שהילדים מגיעים לאימונים בהתמדה, הורים רבים מתחילים לשמוע מהילדים שלהם משפטים כמו "אין לי כוח היום", "אני לא רוצה ללכת היום" ועוד..


כשההורים בודקים ומנסים להבין למה, אין לילד הסבר לוגי. הם עלולים להגיד "ככה" או "אני עייף". כשהם אומרים את זה, הוא בעצמם אומר לנו ההורים "עברתי את שלב ההתלהבות הראשונית".


מזל טוב הורים! הגענו לשלב המשמעותי הראשון! בשלב הזה, האופן שאנחנו מגיבים לירידת מוטיבציה שלהם תשפיע על מערך הערכים ואמונות שתלווה אותם בכל המשך החיים. כשהם אומרים שאין להם חשק, הם מתכוונים לשלב המאתגר ביותר של היציאה מהבית.


הילדים הם כמונו המבוגרים, כולנו מכירים טוב טוב את התחושה הזאת שאנחנו מרגישים כשאנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות משהו אבל אין מוטיבציה להתחיל. כמו להתאמן.. כמעט כל הורה מכיר ומכירה את התחושה שאין לו כוח להתחיל את האימון, אבל אחרי האימון, הוא מבסוט שהוא עשה אותו.


ככה אצל הילדים. כפי שכשזה קורה לנו, אנחנו צריכים מישהו שידחוף אותנו, ככה גם הם צריכים מישהו שידחוף אותם. והמישהו הזה, הוא אתם.. ההורים!


כאשר אתם מעודדים ודוחפים את הילדים שלכם להגיע לכל אימון, אתם מחנכים אותם להתמדה. יכולת ההתמדה תוביל אותם להצלחה בכל תחום בחיים. כשהם מתמידים באימוני הקרב מגע, הם לומדים להתמיד בכל דבר חשוב.


אחד ההורים של המתאמנים שלנו סיפר לי על הרגע שהילד שלו עבר של שלב "הירח דבש" באימונים. חודשיים אחרי תחילת האימונים הוא אמר לו "אבא אני לא רוצה להמשיך בקרב מגע". האבא הסתכל עליו ואמר לו "אין בעיה, אחרי שתגיע לחגורה שחורה תוכל לפרוש". הילד הסתכל על האבא, אמר "טוב", עלה על חליפת האימון ונכנס לאימוני קרב מגע. מיותר לציין שהילד הזה נהנה בכל אימון, ונרגש כל פעם שהוא מקבל דרגה חדשה.


לפני כחצי שנה, קיימנו טקס חגורות שחורות למספר מתאמנים שלנו. טקס לחגורה שחורה הוא אירוע מרגש ומשמעותי. מדובר על מתאמן שעבר תהליך של כ-10 שנים. בסוף הטקס, אמרתי לכולם שהחגורה השחורה הזאת באמת מגיעה להורים שלא וויתרו להם.


כמעט ואין חגורות שחורות שלא רצו לפרש בשלב כלשהו. זה סיקרן אותי.. אחרי שבדקתי עם כל החגורות השחורות שלנו, גיליתי שמה שמאחד בין כולם, זה שההורים לא וויתרו להם.


כדי שהילדים יצליחו להתקדם, חשוב שההורים יבינו שהם צועדים במסע ההתקדמות יחד עם הילדים. אומנם הילד הוא זה שמשתתף בחוג, אבל ההורה הוא זה ש"מנצח" על כל ההתקדמות וההצלחה.


בחוגי הקרב מגע שלנו, חשוב לנו לשמור על קשר רציף בין המדריכים וההורים. הורים שמשתפים את המדריכים באתגרים ובהצלחות של הילדים, מאפשרים למדריכים לתמוך ולעודד את הילד להמשיך להצליח ולהתקדם.

אודות בית הספר לקרב מגע
iKravMaga

I-KRAVMAGA הוא ביה"ס הגדול בישראל לקרב מגע. אשר מספק חוגי קרב מגע לילדים, חוגי קרב מגע לילדות, חוגי קרב מגע לנוער, חוגי קרב מגע לנערות, חוגי קרב מגע לבוגרים, חוגי קרב מגע לנשים, קורסי קרב מגע, קורסי הדרכה, ועוד..

 

בית הספר נוסד על ידי ד"ר אביעד סגל, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בקרב מגע, שבמהלכם כיהן במשך 6 שנים כיועץ למשרד הבטחון, בהן עסק בתכנון והטמעת תוכנית הכשרה ליחידת עילית, עמה זכה באליפות צה"ל. לאחרונה היה שותף ליצירת הבול הרשמי של מדינת ישראל אודות קרב מגע.

המדריך הראשי של ביה"ס הינו אמציה פנסטרהיים, בעל חגורה שחורה - דאן 3, מומחה להדרכה אזרחית , בוגר יחידה מובחרת, מנחה ומאמן להעצמה, חוסן, ביטחון עצמי, ומנהיגות בקרב ילדים ונוער. 

bottom of page