top of page

מה ההבדל בין קראטה וקרב מגע

במאמר הזה נציג את ההבדלים בין קראטה וקרב מגע ונציג למי מתאים להתאמן בכל סוג אומנות לחימה

מה ההבדל בין קראטה וקרב מגע

ילדים שחווים בריונות אלימות ותוקפנות צריכים כלים פרקטיים כדי שיוכלו להגן על עצמם. לצערי לא פעם אנחנו מקבלים שיחות מהורים ששלחו את הילדים שלהם לחוג אומנות לחימה כדי לרכוש כלים להגנה עצמית ומתלוננים שהילד עדיין לא יודע להגן על עצמו. כשאנחנו מדברים איתם אנחנו מסבירים להם שהסיבה היא, שהם שלחו אותם לאומנות לחימה שלא מלמדת הגנה עצמית. נכון.. לא כל אומנות לחימה מלמדת הגנה עצמית. ליתר דיוק, רוב אומנויות הלחימה לא מלמדות הגנה עצמית.


המון הורים מתבלבלים בין קראטה וקרב מגע..


קראטה הינה ואמנות לחימה אשר התחילה באי היפני אוקינאווה. בתוך עולם הקראטה ישנם סוגים שונים של שיטות, כאשר כל קרב מתמקדת במאפיינים שונים כמו טווח הקרב, צורת הקרב (אופן ביצוע ההתקפות), גובה הקרב (עם קפיצות, בלי קפיצות, עם תרגילי קרקע, רק עמידה, ועוד..), צורת הנשימה תוך כדי, ועוד מאפיינים..


בחל מאולימפיאדת טוקיו של שנת 2020, קראטה התווסף לרשימת הענפים שהשתתפו באולימפיאדה.


כיום הקראטה מונגש לכל מי שחפץ בכך, ישנם חוגי קראטה לילדים, חוגי קראטה לנוער, חוגי קראטה למבוגרים, ועוד..

חוגי הקראטה מלמדים תנועות היסטוריית של שיטת הלחימה. התנועות שמלמדים ממוקדים למימוש דרך הלחימה וההיסטוריה שלהם.


בקראטה, כמו רוב אומנויות הלחימה מלבד הקרב מגע, ישנם איסורים על מכות לנקודות תורפה, נשיכות, ומשיכות שיער. איסור זה מאפשר קיום של תחרויות.


בשונה מקראטה, קרב מגע היא שיטת הלחימה היחידה שמלמדת הגנה עצמית. כל תרגיל, כל מערך אימון, כל מטרה וכל הדרכה נועדה להביא את המתאמן למצב שהוא / היא יוכלו להגן על עצמם. בקרב מגע אין חוקים ואיסורים. החוק היחיד הוא להגן על עצמך.


בנוסף להבדל השורשי של מהות הלחימה, חשוב לציין את הגישה החינוכית. באומנויות לחימה תחרותיות, יש מנצח על חשבון מפסיד. בגישת הקרב מגע, אנחנו מקדישים את ערך החיים ובריאות. גם כשמישהו תוקף אותנו, אנחנו מחפשים להגן על עצמנו תוך כדי שמירה מקסימלית על התוקף. גם אם אפשר לפגוע בתוקף יותר, נעדיף שלא. המטרה בקרב מגע היא להגן על עצמנו. במטרה באומנויות לחימה תחרותיות היא לנצח את התחרות. וניצחון של התחרות, אומר הפסד של אדם אחד.


למי מתאים להתאמן בקרב מגע?

קרב מגע מתאים לאנשים אשר מחפשים לשפר את הביטחון שלהם בצורה פרקטית. קרב מגע מתאים לאנשים שרוצים לרכוש כלים יעילים להגנה עצמית. קרב מגע מתאים לאנשים אשר רוצים לשפר את רמת הכושר שלהם בצורה שגם מעצימה ונותנת להם כלים ואת היכולת להגן על עצמם ועל האנשים שהם אוהבים.


למי קרב מגע לא מתאים?

קרב מגע לא מתאים לאנשים שמחפשים להתחרות בתחרויות. בקרב מגע, אין תחרויות. למה? כי זה מסוכן מדי. בקרב מגע אין חוקים מלבד החוק החשוב ביותר - להגן על עצמך.


כדי שאתם או ילדיכם יוכלו להגן על עצמם / עצמכם, אתם צריכים ללמוד את הטכניקות הפשוטות ויעילות ביותר. בקרב מגע, אנחנו מאמינים שכדי שתוכלו להגן על עצמכם, התרגילים צריכים להיות כמה שיותר פשוטים, אך כמה שיותר יעילים.


מה הכוונה ביעילות?

לחימה יעילה היא לחימה שעובדת מול כל אדם. מתאמני קרב מגע מפתחים את היכולת להגן על עצמם מול אנשים שגדולים וחזקים מהם. היעילות הזאת מגיעה בשל ההתמקדות של הקרב מגע בנקודות תורפה. בכל הגנה שאנחנו מבצעים, אנחנו משלבים התקפות מדוייקות לנקודות תורפה.


מה זה נקודות תורפה?

נקודות תורפה הן נקודות חולשה בגוף שיש לכל אחד מאיתנו. במידה ואדם יקבל מכה בנקודת תורפה, כמות הכאב שהוא יחווה יעצור אותו ולא יאפשר לו להמשיך.

אודות בית הספר לקרב מגע
iKravMaga

I-KRAVMAGA הוא ביה"ס הגדול בישראל לקרב מגע. אשר מספק חוגי קרב מגע לילדים, חוגי קרב מגע לילדות, חוגי קרב מגע לנוער, חוגי קרב מגע לנערות, חוגי קרב מגע לבוגרים, חוגי קרב מגע לנשים, קורסי קרב מגע, קורסי הדרכה, ועוד..

 

בית הספר נוסד על ידי ד"ר אביעד סגל, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בקרב מגע, שבמהלכם כיהן במשך 6 שנים כיועץ למשרד הבטחון, בהן עסק בתכנון והטמעת תוכנית הכשרה ליחידת עילית, עמה זכה באליפות צה"ל. לאחרונה היה שותף ליצירת הבול הרשמי של מדינת ישראל אודות קרב מגע.

המדריך הראשי של ביה"ס הינו אמציה פנסטרהיים, בעל חגורה שחורה - דאן 3, מומחה להדרכה אזרחית , בוגר יחידה מובחרת, מנחה ומאמן להעצמה, חוסן, ביטחון עצמי, ומנהיגות בקרב ילדים ונוער. 

bottom of page