top of page

איך לבחור מרכז קרב מגע

זה לא פשוט.. אתם רוצים להתחיל להתאמן, אתם מחפשים באינטרנט "קרב מגע" או "הגנה עצמית" ומוצאים עשרות אפשרויות.. במאמר הזה אנחנו רוצים לשתף איתכם כמה נקודות ששווה לשים לב אליהם כאשר אתם בוחרים מרכז קרב מגע:

איך לבחור מרכז קרב מגע

זה לא פשוט.. אתם רוצים להתחיל להתאמן, אתם מחפשים באינטרנט "קרב מגע" או "הגנה עצמית" ומוצאים עשרות אפשרויות.. במאמר הזה אנחנו רוצים לשתף איתכם כמה נקודות ששווה לשים לב אליהם כאשר אתם בוחרים מרכז קרב מגע:


1 - בדיקה מקצועית

וודאו כי המקום שאתם בודקים באמת מתעסק בהגנה עצמית ולא באומנויות לחימה אחרות - אנשים שלא מכירים את עולם הלחימה יכולים להתבלבל בין קרב מגע לבין אומנות לחימה. שיטות כמו MMA, ג'ודו, קרטה, טקוואנדו, ואיגרוף, הם לא שיטות להגנה עצמית. אומנם הם תוקפים בעזרת הגוף, אך הטכניקות שהם מלמדים נועדו להביא לניצחון בתחרות עם חוקים מוגדרים של אותה שיטת לחימה. בתחרויות, יש חוקים.. ברחוב אין.


קרב מגע היא שיטת הלחימה היחידה שכל מטרתה היא הגנה עצמית. אין בה חוקים. כל תרגיל, כל אימון, כל תיקון של המדריך נועד כדי להכין אותך לקרב רחוב.


ישנם המון מדריכי לחימה שמציגים את החוג שלהם גם בתור "הגנה עצמית" אך זכרו שהם לא הגיעו מעולם הקרב מגע. מאיפה תרגילי ההגנה עצמית שהם כנראה ילמדו אתכם? או שהם זוכרים אותם מהצבא, או שהם מצאו את זה באינטרנט.


טיפ 1 -

כאשר אתם מחפשים מרכז להגנה עצמית, וודאו שהמדריך הינו בעל חגורה שחורה בקרב מגע, ושלמד תחת מדריך שחלק משושלת הקרב מגע. איך אתם יכולים לבדוק את זה? אתם יכולים לשאול אותו: מה הקשר שלך לאימי ליכטנפלד? (מייסד הקרב מגע). אם הוא לא יודע מי זה, או אם הוא לא יכול להציג איך המדריך שלו למד אצל אחד התלמידים של אימי, כנראה שמדובר במישהו שלא מגיע מתחום הקרב מגע.


טיפ 2 -

לכל מרכז קרב מגע יש שם לשיטה. אם תיכנסו לאתר של השיטה תחפשו לראות אם יש להם באתר דף שמסביר מה צריך לעשות כדי להצטרף אליהם ולהיות מדריך. חפשו להבין מה המדריך היה צריך לעשות כדי להצטרף אליהם. לצערנו, המון מקומות דורשים רקע של מספר שנים בכל סוג של אומנות לחימה ולא בהכרח קרב מגע. אם זה המצב, תשאלו את עצמכם.. האם הייתם רוצים שמורה לכדורסל ילמד אתכם כדורגל? לכו למקום שהמדריכים מגיעים מעולם הקרב מגע ולא שעשו קורס של שבוע כדי לקבל הסמכה להדריך קרב מגע.


טיפ 3 -

בדקו שהמדריך עובר עם סילבוס תרגילים ומערכי אימון מוכנים מראש. ישנם המון מדריכים שמגיעים למזרון וממציאים את האימון תוך כדי. זה בסדר לעצב את האימון תוך כדי, אבל מדריך שמכבד את עצמו יעלה לכל אימון עם מערך אימון מוכן מראש עם מטרות ויעדים לאימון. אם אתם רוצים לוודא שאתם נמצאים במקום מקצועי, תבקשו לראות שיש סילבוס ומערכי שיעור.


2 - חיבור אישי

גם אם המקום מקצועי, אם אתם לא מתחברים לאווירה במקום, למדריך ולשאר המתאמנים, כנראה שלא תתמידו. תוודאו שכשאתם מגיעים להתאמן, אתם אוהבים ומתחברים לאווירת המקום. אל תתבלבלו בין תחושת הלחץ ההתחלתי לבין האווירה של המקום. כל מתאמן מתחיל יחווה תחושת לחץ ואי נוחות לפחות שבועיים - שלוש עד שהוא מרגיש בנוח.

אודות בית הספר לקרב מגע
iKravMaga

I-KRAVMAGA הוא ביה"ס הגדול בישראל לקרב מגע. אשר מספק חוגי קרב מגע לילדים, חוגי קרב מגע לילדות, חוגי קרב מגע לנוער, חוגי קרב מגע לנערות, חוגי קרב מגע לבוגרים, חוגי קרב מגע לנשים, קורסי קרב מגע, קורסי הדרכה, ועוד..

 

בית הספר נוסד על ידי ד"ר אביעד סגל, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בקרב מגע, שבמהלכם כיהן במשך 6 שנים כיועץ למשרד הבטחון, בהן עסק בתכנון והטמעת תוכנית הכשרה ליחידת עילית, עמה זכה באליפות צה"ל. לאחרונה היה שותף ליצירת הבול הרשמי של מדינת ישראל אודות קרב מגע.

המדריך הראשי של ביה"ס הינו אמציה פנסטרהיים, בעל חגורה שחורה - דאן 3, מומחה להדרכה אזרחית , בוגר יחידה מובחרת, מנחה ומאמן להעצמה, חוסן, ביטחון עצמי, ומנהיגות בקרב ילדים ונוער. 

bottom of page